ROULETTE, CORONA, CORNETTE, mfl 1957-1962

Kullager för ROULETTE POPULÄR 3811 (enpetare):
Vevaxel, ramlager magnetsida: 6204-C3.
Vevaxel, ramlager kopplingssida: ----
Vevaxel, stödlager (närmast magneten): 6202.
Utgående axel, magnetsida: 6301.
Utgåend axel, kopplingssida: 6201.
Remskiva: 6201-2RS.
Koppling: 629-2RS.
Remspännare: 629-2RS (2st) (3811:an har två spännarrullar med ett lager i vardera).

Kullager för tvåväxlade ROULETTE-motorer (alla tvåväxlade "ägg-motorer" 1957-1962):
Vevaxel, ramlager båda sidor: 6202-C3.
Växellåda, mellanaxel, magnetsida: 6200-C3.
Växellåda, mellanaxel, kopplingssidan: 6201-C3* eller 16003-C3*.
Växellåda, utgående axel, magnetsida: 16005-C3.
Växellåda. utgående axel, kopplingssida: ----.
Koppling: 608.

Kullager för treväxlade ROULETTE-motorer (alla treväxlade "ägg-motorer" 1957-1962):
Vevaxel, ramlager båda sidor: 6202-C3.
Växellåda, mellanaxel, magnetsida: 16002-C3.
Växellåda, mellanaxel, kopplingssida: 6201-C3* eller 16003-C3*.
Växellåda, utgående axel, magnetsida: 16005-C3.
Växellåda, utgående axel, kopplingssida: ----.
Växellåda, växelförarplunge (som löper inuti växellådans mellanaxel), magnetsida: 625-2RS.
Koppling: 608.

* = Under 1958-års produktion ändrade Husqvarna på konstruktionen av lamellkorgen i Roulette-motorerna. Den stålbussning som sitter i navet på lamellkorgen förlängdes inåt så att ett kullager med större hål krävdes.
Därför är det ett lager med 12mm-hål (6201-C3) som sitter i de äldre motorerna och ett lager med 17mm-hål (16003-C3) som sitter i de nyare motorerna. (Även andra delar i motorn ändrades vid denna omkonstruktion.)

Ovan notering gäller även för motorer med kedjetransmission, som i huvudsak var avsedda för exportmarknader.