Att beställa:

För att få beställa måste du ha fyllt 18 år.

Beställer gör du genom nätbutiken. Om du kommer på, att du vill ha mer delar till en redan lagd order, måste du göra en ny beställning.

Om du har några frågor inför din beställning, mejla oss då på info@eriklinding.se. Se till att alltid ha med artikelnumren på de delar din fråga handlar om.

Betalning:

Betalar gör du via någon av Klarna CheckOuts olika betalmöjligheter.

Vid frågor om fakturor, och annat som har med betalningar att göra, ring Klarnas kundservice på telefon 08-120 120 10.

Leverans:

Vi levererar din beställning med hjälp av PostNord (tidigare Posten).

Vi levererar normalt inom två vardagar från det att order har lagts.

Fraktkostnader inom Sverige:

För ordrar med varuvärde upp till 499:- kostar frakten 85:-.

För ordrar med varuvärd 500:- t.o.m. 1499 kostar frakten 100:-.

För ordrar med varuvärde 1500:- t.o.m. 2999:- kostar frakten 135:-.

Ordrar med varuvärde 3000:- eller mer, levereras fraktfritt.

Fraktkostnader för leveranser till Finland:

För ordrar med varuvärde upp till 499:- (SEK) kostar frakten 130:- (SEK).

För ordrar med varuvärde 500:- (SEK) t.o.m. 1499:- (SEK) kostar frakten 155:- (SEK).

För ordrar med varuvärde 1500:- (SEK) eller mer, kostar frakten 215:- (SEK).

Fraktkostnader för leveranser till Norge:

För ordrar med varuvärde upp till 399:- (SEK) kostar frakten 130:- (SEK).

För ordrar med varuvärde 400:- (SEK) t.o.m. 1199:- (SEK) kostar frakten 155:- (SEK).

För ordrar med varuvärde 1200:- (SEK) eller mer, kostar frakten 215:- (SEK).

För dig som beställer från Norge, tänk på att det tillkommer kostnader som den norska tullen lägger på leveransen, innan den når dig.

Valutaförändringar:

När du handlar från utlandet, betalar du via KLARNA i ditt lands valuta, till en för dagen aktuell växlingskurs.

Förändringar i växlingskurserna mellan svenka kronor och Euro, och mellan svenka kronor och norska kronor pågår hela tiden.

Men all prissättning på varor och frakter, sker i SEK, priserna i Norge och Finland rättar sig efter det.

Restnoteringar:

Inga varor restnoteras. Om en vara är slut när du beställer, får du beställa igen när du ser i nätbutiken att varan åter finns i lager.

Garanti:

Om varan du köpt visar sig ha material- eller fabrikationsfel, och du upptäcker felet inom tre år efter inköpet, har du enligt konsumentköplagen rätt att få till exempel varan utbytt, varan lagad eller att köpet hävs. Sådana garantianspråk skall göras inom två månader efter att felet upptäckts.

Vid alla garantianspråk måste du med kvitto, faktura eller följesedel styrka att varan är inköpt hos oss.

Ångerrätt:

Du har som privatperson 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar i vår nätbutik.

Du får alltså skicka tillbaka varan i oskadat, oanvänt skick inom 14 dagar från det att du mottagit ditt brev/paket. Du får självklart undersöka varan när du fått den, men den måste vara oskadad och oanvänd när vi får tillbaka den. Om du hanterar varan i större utsträckning än nödvändigt, för att fastställa att du inte är vill ha den, förbehåller vi oss rätten att reducera det belopp som skall återbetalas.

Du får själv stå för fraktkostnaderna när du ångrar dig och skickar tillbaka varan/varorna.

Tänk på att emballera varorna väl, så de inte skadas under återtransporten. Skador på grund av dåligt emballerad returförsändelse kan reducera vår återbetalning till dig, eller göra att vi inte betalar ut något alls.

På Konsumentverkets webbplats hittar du en ÅNGERBLANKETT som du kan ladda ner och fylla i och skicka till oss tillsammans med varorna du skickar tillbaka. Men det räcker också med att du använder Konsumentverkets blankett som mall, och skriver på vanligt papper.

Adressen för återsändande av varor enligt ångerrätten är; F:a Erik Linding, Asta 734, 826 92 Söderala. Kontakta oss på info@eriklinding.se eller 070-230 03 74 om du undrar över något.

Vid utnyttjande av ångerrätten/bytesrätten måste du med kvitto, faktura eller följesedel styrka att varan är inköpt hos oss.

Du kan också läsa mer om ångerrätt på Konsumentverkets webbplats.

Eventuell tvist mellan konsument och företag:

Som konsument har du möjlighet att vända dig till Allmänna Reklamationsnämden (ARN) när du har en tvist med ett företag. Du kan läsa mer om detta på ARNs webbplats.

Transportskador, defekta eller skadade varor:

Om brevet/paketet är skadat när du hämtar ut det, anmäler du det direkt till de som lämnat ut brevet/paketet. För transportskador ansvarar transportören.

Om brevet/paketet däremot är helt, men någon av varorna är defekt eller skadad när du packar upp dem, mejlar du, skickar ett brev eller ringer oss, och beskriver problemet. Ange alltid vilket artikelnummer den trasiga varan har, samt fakturans/följesedelns nummer.

Anmärkning på levererad vara skall vara hos oss senast 30 dagar efter det vi levererat varan.

Kontakta oss först, och avvakta till dess vi svarar, innan du skickar tillbaka något. Vi vill alltid först avgöra hur vi skall lösa problemet innan något skickas tillbaka. Kontakta oss på info@eriklinding.se eller 070-230 03 74, eller per brev till F:a Erik Linding, Asta 734, 826 61 Söderala.

Eventuella fraktkostnader för återsändande av trasiga eller defekta varor där F:a Erik Linding är skyldig, betalas av oss.

Nätbutiken:

Denna nätbutik drivs av F:a Erik Linding, Asta 734, 826 61 Söderala, e-post: info@eriklinding.se, telefon: 070-230 03 74. Organisationsnummer: 6603127579

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).